Activiteiten
Onze activiteiten bestrijken de volgende drie
aandachtsgebieden: Procesmanagement
Voordat de informatievoorziening wordt
gedefinieerd zullen eerst de bedrijfsprocessen in beeld gebracht
moeten worden. Op basis van een procesmodel kan zowel de
organisatie als informatievoorziening worden ingericht, zodat
deze de doelstellingen van de organisatie optimaal ondersteunen.
Procesmanagement is de kennis die nodig is om de organisatie
door middel van processen aan te sturen en de bedrijfs- en
werkprocessen te ontwerpen, implementeren, te beheren en te
beheersen. (richten, inrichten en verrichten)
Informatiemanagement
Informatiemanagement richt zich op een
optimale performance van de bedrijfsprocessen en
informatievoorziening. Optimaal in die zin dat de doelstellingen
van de organisatie worden gerealiseerd. Dat wordt bereikt door
de effectiviteit en efficiency van de bedrijfsprocessen
voortdurend te toetsen en te verbeteren. De
informatievoorziening dient zodanig te zijn ingericht dat
betrouwbare informatie wordt verstrekt voor de uitvoering en
besturing van de bedrijfsprocessen. De werkzaamheden die moeten
worden verricht en de beslissingen die moeten worden genomen
spelen zich af op operationeel-, tactisch- en strategisch niveau
van de organisatie.
Content management
Content management is het proces van het
verzamelen/creëren, het beheren en het publiceren van van alle
denkbare gestructureerde en ongestructureerde informatiebronnen
zoals documenten (Word, Excel, PDF, OpenOffice, CAD, film, video
en vele andere formaten), e-mail, website en Intranet content. |